Sabtu, 1 Oktober 2011

nak nangis rase ok..

siap2 same anak2
jam baru kol 4
moh cepat ke pasar malam (read : pasar petang) awal anak-anakku
sebab tak suke crowded bagai
tak suke rimas
sesak
bahu cium bahu
bontot cium bontot
last2 tekepung dengan bau yang sangat hazab
tak sanggup!

pasar malam pun bukan sesangat
so kuar jam 4
satgi sampai pasar jam 4.04 minit wakakkaa

sampai pasar
rembat bihun sup,bihun goreng dan nasi lemak jer
makan harus jimat
tapi yang pasti 3 beranak sahaje
air mengapakah 6 cup
dan mengapakah semuanye miyyo2 belaka (haris bagi name air miyyo)
iye.air miyyo saje yg melambai2
air lain bo layannnnn
so lupekan

on the way nak sampai ke kete
nampak breder ni jual pasembur
eh,tak penah nampak lg brader nih
ke aku yang dah lame tak ke pasar nih
brader ni jual pasembur sempoi jer
ade kueh cucur ala2 nipis die wat
tauhu,telor,kentang dan sedikit fish ball,chiken ball dan ketam ball
wakakakka ntah..
tak boleh aku pikir main tarammm jer ball2
jangan jual dragon ball sudah
tak cukup ok sebab tepakse jual 7 biji je semuanye
wakakkaka gilo

so aku amik cucur 1,telor 1,kentang 1 dan tauhu 1
sume serba satu gittew!
sajer mau cube
tak cuba maka tak chenta tol tak
tak chenta makanya tak kenal wahahaha
sunggh salah aku punye peribahasa melalut nih
jumpe karam sing walia mau aku kene lempang laju2
eh betol ke eja name karam sing walia nih
ke karam sigh walia
entahhhhh kalau salah hampunnnnn

aku memang amik sikit jelah pasembur nih
sebab dah ade makanan lain kan
siap beli tu je terus balik
mase tuh pun pasar tak penuh orang lagi
bukan kate pembeli
yang penjual pun masih ade yang sibuk2 baru nak bukak bahan jualan
ade pulak pakcik nih van die baru jer sampai
baru je masuk parking tempat die meniaga tuh
aku plak lalu je sebelah die riang ria pegang plastik kiri kanan hayun2 depan belakang
sambil nyanyi2 siap dah beli,sudahh mau balik...
mau lak tetibe die pecut van die laju2 kejar aku 3 beranak
dan aku 3 beranak pun lari pecut sambil jerit why whyyyyyyy
dan die jawab kenape aku baru nak sampai ko dah siap beli dan dah nak balik
meh sini aku langgar lari ko mehhhhhh
stop.imejinasi aku sungguh tak masuk akal!

balik rumah opkoslah makan pasembur dulu kan
sebab makanan lain dah biase makan
kene dahulukan makanan baru betul tak
ala2 kite orientasikan dulu junior2 baru daftar
buli skit,ragging skit2 dan bagi niknem yang diorang mencik
kali ni aku bagi niknem kat die pasembur cucur nipis kurang zat
tapi opkos die tak marah pun aku kan
sebab die hanyelah pasembur
ke nak aku suh ko wat karangan tajuk 'aku adelah pasembur'
ok.benti.melalut sampai kelaut cine selatan.

ok,bismillahhirrahmanirrahim....
uwaaaaaaaa
sedap gile babeng ok
kuah die memang mhanthoppp gilos
manis ade,pedas ade dan sedap lagilah ade (kat mulut aku jelah kan.kalau kat orang lain tak sedap ade haku kesahhh)
nak nangis rase ok!
isyhhhh kenape lah sikit sangat aku beli nih weyyyyh

memangla ngok ko beli sikit
dah sedap nih baru ko nak nangis dan nak lagi kan
tadi mase brader tu cakap sume 3 hengget ko senyum sampai tinge!
sekarang konfem ko yang gile nyesal kan..heh

ok,jage ko brader pasembur cucur nipis tak cukup zat
minggu depan wa gi
bang,campur sume bahan cukupkan tigaplohnam henggetttt
settel!

pakai pinggan free darlie,hope dapat lagi dan lagi dan lagi...
misi seterusnye nak pinggan daia plak.kehkehkehhh


sungguh delishes! teliur tengok ok..



gile tak nyempat okehhhhhh
baru sejam tadi ko makan kan
ni ko post gamba tak agak2 dah delishes bagai heh
macam mane lah berat badan pas besalin 3 tahun lepas tak ganjak2
tetap disitu setia bersame sehati sejiwa dengan ko
nah hambek lemak spare tyre dush dushhhhh *fensan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan