Selasa, 18 Oktober 2011

hari hari mau

makan cok kucai
Orang panggil cucur udang
aku dan kuarge aku panggil cok kucai hehe
mngkin sebab mase time kecik2 kami tak pandai sebut cucur
so teros je sesedap rase gantikan dengan cok
cok=cucur=cok kehkehkehhhhhh

udang lak sebab kuih yang dibuat itu tidak diisi udang
susah kan hidup dulu so takyah beli udang..mahal
gantikan dengan ikan bilis jek
jadik kenape kite tak paggil cok bilis kenape????
ntah! Sukati mulut kite je kan panggil cok kucai
so sampai sekarang dah tua2 ginih pun
tatappp panggil cok kucai

Ade 2 cite
dan boleh jugak dipanggil  kenangan bersame cok kucai nih
dah anak 2 jek kan kalau anak 5 mungkin 5 lah kenangan aku bersame kuih ini heh

1st punye kenangan mase nak beranakkan ilyas
mase 31w tu dok ulang alikla hospital
tak jugak beranak2 hospital nih dekat gile je ngan rumah aku
so tido hospital 2 malam balik rumah semule masuk balik hospital
kendian balik semule rumah tak jugak mak beranak2 you olsss
ubat cocok kat pinggang yg nak matangkan paru2 anak tu
dah tak larat mak nak terima
sakit tak hengat punye
dah mcm ‘seri dah tak larat ostat’ gittew!
So cukup je 32w 1d
petang tuh mak aku pun datang rumah bawak kuih cok kucai nih
amik ko masuk hospital jam 11 malam,itu ini begitu begini
kol 12 tgh malam berangkatlah aku ke labour room
dan selesai semuanya jam 12.30 am tu jugak
penangan kuih tu terus aku dapat anak prem 1.7kg sajor
ikutkan depe nak anta aku ke hospital temeloh
but time2 tu jugak ilyas nih nak kuar
maka terpakselah dokter onkol datang
menyambut anak aku yang tahan depan masuk darjah 1 dah..
inilah ceritera anak sulung cok kucaiku sayang....

ok.benti kat sini.nak masuk utan jap tengok ladang...***********

hehe
sambung balik ok
(eh ngape jauh sangat nih baris..belasah je lah...malas gilos nak betolkan.)
 2nd kenangan pasal cok kucai lak mase pregnant baby @haris @adek
33w aku dah masuk hospital sakit
depe taknak terima aku katenye anak 1st ari tu aku prem kan
ala tu anak ke2 maaaa
depe cakap taknak jugak so ber’embulen’lah aku dibawa ke hospital temeloh
terus masuk labour room sehari tak jugak aku beranak2
gilo ok dr pagi bawak ke petang tetap gak 2cm
yang cocok matangkan paru2 anak toksah cite
penat ok mak tanggung sakit
cukup 6 petang dokter cakap
akak,kansel je lah beranak ye
akak makan ubat nih selang setengah jam dan terus masuk wad
pas makan ubat nih sakit banak terus ilang
esok akak boleh terus balik
akak tunggulah lame skit baru banak ok
tunggulah 36,37w ke okey!

ok dokter..heheheheh

betol!
makan je ubat tuh terus sakit ilang
esoknye dapat balik
terus zassss ke rumah mak aku
standby takut nak banak kan senang ade orang terus dapat tengok2 kan ilyas khans
4 pagi 1 disember 08 tuh n masuk 34w aku dah mule sakit2
plannye nak gi jenjalan same akak aku ari tu
ade ati lagi nak gi soping2 bagai
kul 6 aku turun dapur tengok mak aku tengah masak masak cok kucai gittew!
Siap je makan sarapan cok kucai kul 8 pagi terus zassss ke hospital
dan beranaklah aku 34w sahajorrrrr
tu pun baby 3.17kg
kalau aku cukuplah macam oang lain yg harungi sampai 38,39 n 40w tu
taktau la anak aku bape kg khansssssssss

begitulah cite cok kucaiku sayang...
eh cite cok kucai masuk bab banak laks kan
takpe belasahhh skali harung kuikuikuiiii
sekarang nih aku ade rembat sepokok pokok kucai kat rumah mak aku
amik bawak gi rumah aku hahaha
ni pun ari2 aku dok amik wat cok kucai
dah kontot aku tengok
alamatnye minggu depan kene rembat lagi kot barang 3,4 pokok plaks kekekekeekk


resepi aku wat cok kucai nih senang amat
sambil tido je kot leh wat miahahhaha
campak tepung,kucai,bawang kecik,ikan bilis,air,soda bikarbonat,aji,garam n kunyit.gaul rate masak dalam minyak panas
siapppppp
makannnnnn
sedap gile!
Kengkadang aku rase macam sedap tahap mak aku masak dah..ni pasan hokey!!!
minggu ni ari2 aku wat cok kucai
minggu depan kot baru ketagihan nih berakhir hehehe mintak2 lah..
so ilyasharis sile jangan kompelin hockey anak2 kucaiku sayang...
ok,dah siap jommmmm makan sume!

pebret sefamily...


p/s : kalau daun kucaiku abes aku ganti daun orked jadik cok orked agak2 syedhap dap dap dap tak?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan