Selasa, 27 September 2011

weekend baru nih..dan cerite pun mule bercampur campur..eh,ke bercampur baur.lantakkkk (apeke panjang punyer tajuk daaa)

weekend lepas lepaks rumah mak jer
takde kerja nak wat
pagi ahad tuh pas makan nasi lemak
same teh o panas
dan sudah siap stadi mingguan and berita minggu
(read : bipob dan pancaindera jer wakakakkakaka)
so meloponglah takde pape nak wat..

tibe2 ternampak ini



seguni kekabu mak..ori punye tau turun dari pokok dier gittew!
laki aku die sebut seguni = segundi..seriyes lawak dengar ok..

dan bahan2nye ialah gunting,benang,jarum tangan serta kain batek
lusuh rembat yang mak punye wakakkaka

dan hasilnye 5 bantal pelbagai size siap!
comey2 gittew! (seriyes masuk bakul angkat sndrik!)
tiade sampul..hanye bantal bersampul kain batek sahaja.
sisa rembatan yang boleh dibuat bantal tuk anak patung barbie..
sorry,anak i jantan ori sume ok..;)

pas siap bantal tu sume dalam 2 jam
lame kans
mak jahet tangan je sume uolsss
saje je malas gune mesin jahet
merase malam tu ngingau kais2 tangan..gurau ok!

boleh ralit menjahet nih
sambil dengar lagu2 jiwang karat kat winap
siap lagu airmate jernih,harum subur dihati bagai kuar
dan kipas berdiri tala laju2 kat muke
heaven dowh!

siap menjahet aku tunjuk kat mak
mak cakap 'ape punye pesen la hobi ko nih.hobi ni pun adeee ye'
wakakakka hobi ok.hobi

turun bawah
tengok2 mak dah siap masak tuk lunch
sebab pas zuhur nanti mak nak kuar jalan2 same ngan ayah
pastuh aku nampak sayur nih
eh ni sayur ape mak...
tak penah nampakkk pun.




mak : ni la sayur keladi lambok

aku ; ooo,tak penah makan dan nampak pun..

mak : baru je mak tanam kat belakang rumah.tadi ilyas asyik lalu je kat situ sambil tarik2 daun die.mak terus la cantas boleh wat makan dari buruk giteww je nanti..

aku : tak gatal ke.makan keladi biase masak asam jual kat param tu pun gatal lelangit

mak : yang nih tak gatal..orang biase makan mentah jer cicah sambal belacan..

aku : owhhh,tak sanggup den makan mentah..makan keladi mentah dah macam tahap lebih dari haiwan karnivor plak miahahahha

mak : sukati kau lah..mak tak makan mentah.mak tumis nih.kalau ade rase nak makan terailah..

aku : ok,akan dipikirin nanti buk...


owh,ni lah pokok keladi lambok tu ye..
bukan keladi lombok
yg bulat tu mak i kerat tuk wat lauk diatas..

tapi seriyes ok.
aku makan gatal lelangit aku.GATAL...
dah wat deria rase aku tak selesa sepanjang ari.
dan rase die sangatlah tak IN
kahkahkah
(ingat brand henbeg ke hape in tak in nih)

ok,nak benti dah nih
nak siapkan goodies bag tuk antar kat tadika ilyas
sempena bestday die rinih but sambut esok
sebab rinih ilyas tak skolah
ikut kami gi appoinment pakar haris..
check up tuk kidney problem haris rituh
nantilah kalau rajin i hapdet pasal haris ok.

ape2 pung
ilyas,selamat hari lahir ke 6 tahun
jadilah anak yang soleh dan menyenangkan hati
love u always!
*entry khas tuk besday ilyas esok la wat plak.ngantuk dah nih..daaaa


teka ni sape?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan