Sabtu, 10 September 2011

bile nak abes nih?

iye...

entry raye saye tak abes2 lagi

tapi saye tak kehsah pun

blog saye kans..miahahahhaa



okey beginilah ceriteranye bermule

Setelah 8 ari ilyas dok rekues nak gi bank
katenye nak simpan semua duit raye die dalam bank
yelah kan aku tengok kulu kilir dok bawak jek dompet die ke mane pegi
 siap kalau gi sekolah die sorok lagi tuh
macam lah aku nak sangat curik duit die kansss
(curik skit pun boleh ape,tuk isi minyak kete kegunaan bersame.takpun ko gi skolah esok sile berjalan kaki mauk? tolong menolong tuh kan amalan mulia..tehehehe)




so semalam pas amik die dari skolah zassss terus ke bank
bukan jauh pun tak sampai 10 mehnet udah sampai..
lagipun memang nak gi bank tu jugak nak bayar duit kete pun kannnn
duit raye ilyas ade la dekat 200rm
tapi campur2 lah kan ade selai 50 hengget
6 lai 10 hengget
dan belen2 tu opkosla banyak duit 5 hengget and 1 hengget 

sekadar gambar hiasan..semua gambo dicilok dari encik
google yang bahek hati.tq okeh..

masuk bank aku tulis kat slip tu 200rm tuk buku ilyas
dan 100rm tuk haris (aku saspek duit raye haris banyak ilyas skebattt,lantakkkkk)
jadiknye duit ilyas semua aku amik dan ganti duit aku 4 lai note 50
dan settelll kat bank...

tak tau lak dalam kete ilyas dok ngamok
cakap aku amik duit milik die.
hamboi milik tuh..
siap adelah jugak drama air mate ilyas gitew
puas la aku explain kat die hakikat yg sebenar
barulah die paham.hakikat ok.hakikat...


Aku : ok,ilyas dah paham kan..
Ilyas : dah paham mama.bukan mama amik duit milik ilyas kan (tetap jugak gune perkataan ‘milik’ tuh).mama tukar  je ngan duit milik mama.duit ilyas tu dalam bank kan..(sambil sibuk bace amount duit die kat buku bank tuh)
Aku :  bagus dah paham.tulah mama dah cakap kalau nak duit milik ilyas tu kat dompet je tak payahla masuk bank.pegang saje pun takpe.. (nga nga ngaaaa aku pun dah gune ‘milik’ tanpa disedari hokeyy)
Ilyas : tak boleh.babah cakap kene masuk semua duit dalam bank.babah cakap kalau ilyas tak nampak nanti  mama  curik duit ilyas.
Mama : ape?? babah cakap mama nak curik duit ilyas..mane ade mama curik la. (mase nih telinga aku kiri kanan dah kuar asap dah nih..)
Ilyas : babah cakap iyeeee.nanti mama curik sebab nak gi beli rantai emas,gelang emas,cincin emas...
Mama : ?????  (tiade kate2  yang mampu ku luahkan cume mulut aku dah kuarkan api..terus berubah menjadik naga tasik chini dan sedia untuk terbang mencarik saspek)



1 2 3 goooooooooooooooooo...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan