Jumaat, 16 September 2011

aku ker yang salah...hampon ok hamponkan aku!!

Suami : esok skolah cuti tau
mama : cuti ape..memang konfem cuti ye
suami : iye.esok skolah cuti.konfem.cuti skolah sempena hari merdeka 16 september.jangan lak awak anta gak ilyas gi skolah macam kes ari krismas tahun lepas.ingat??  
mama : ??? ngeh ngeh ngehhhhhh



Iye
aku memang jenis tak tengok kalendar
main taram je anta ilyasharis ke nursery ari krismas tahun lepas
dah nak dekat pagar nursery tengok bermangga besar
situasi sepi..sunyi... dan lengang
hampeh je kan...
sangat sadis disitu!!
capai henpon


mama : ari nih cuti ke.kenape nursery ilyasharis bermangga besar bagai nih.sorang pun takde.sunyi sepi jer.sebab ape cuti eh?? (tanye bertalu-talu sampai tak dapat incik suami mencelah disitu)
suami : la...ari ni kan cuti skolah.ari krismas kan cuti.... wakakakkakaka
mama : ??? (takper gelakkan aku,ade lori ade bas...ade hari aku balas)

cuti okey..cuti.....aku nih pon sambil keje rase mcm nak
zzzZZzzzzz jer..perot penuh makan mamak jap tadik!


Aku memang failed la kalau pasal cuti muti skolah nih
kalendar pun ade kalendar peladang yang ayah aku bagi jer
kate aku nak carik kalendar sendrik
jangan harap lah!
walaupun kalendar peladang tuh tegantung elok jek
jangan harap aku nak belek telek
sebulan pun susah nak tengok aku itihi  kalender tuh

thanks gugel and owner..
sekadar gambar hiasan..;)


tuari aku belekla sebab nak tengok date ari raye kans
masih di bulan 4 hokeyyyy wakakakkaka
(maknenye dah 4 bulan tak hapdet kalender ropenyerrr)
sangkut jer kertas 4 lai tuk 4 bulan dipaku atas sahaje (wah ayat ape yg cube aku sampaikan nih,agak2 korang paham ke ye.takper,korang tak paham sudah!! wakakkakaka)
punyelah malas amik tau pasal date kan
kat henpon kan ade tarikh so senang je aku tengok ari2 kat situ..
but henpon nih kan satu hal
ape ke salahnye kau buh tande kalau skolah cuti
kalau batery nak abes pandai lak ko kelip2 merah kans
cube kalau cuti aidilpitri ke,cuti skolah yg seminggu tuh ke,cuti krismas,cuti deepavali,chinese new year,cuti semayang opssss (ini tidak termasuk konfem!!) mahupun cuti thaipusam ko wat kelip2 unggu ke lovely pink ker... ngeh3
ni tak nan hadoooooo.....


cakap pasal thaipusam
aku ade cite best gak.
eh best ke sadis
sadis okeh! sadis!!
begini ceritenye bermule ewah!
kakak no3 kol (itupun lepas aku bagi tau suruh kol kalau cuti skolah sebab kes krismas tuari ngeh3)


Kakak no3 : esok cuti thipusam tau.skolah cuti..
aku : oraittt  (dalam hati punyelah suke dapat melalur sok pagi)
kakak no3 : ingat tau.kang jadik lak kes ko anta ilyasharis gi nursery  krismas ari tuh
aku : kuangjor ko kak ek.papepun thanks la bagi tau aku esok skolah cuti..wokey2 rojer and out...


So ari tu ilyas pun aku cutikanlah sekolahnye.
rilek2 je pagi tuh sambil makan brekfes secare berjemaah 3 beranak (babah tak amek brekfes)
tetibe..jeng3


Suami : eh,kenape ilyas tak gi skolah rinih
mama : ari nih kan cuti skolah...
suami : eh cuti ape plak...ari nih skolah la
aku : cuti.cuti skolah sempena thaipusam (jawab dengan sangat koMpidennye disitu..wiiiii) kakak no3 yang kol semalam bagi tau ari nih cuti okey.. 
suami : memangla kakak no3 bagi tau cuti sebab negeri PERAK amik cuti tuk thaipusam.negeri kite nih (pahang) tak amik ok.nuzul quran nanti baru kite amik..jadi sekarang sile awak 3 beranak sambut thaipussam sekarang... kahkahkahhhhhh
aku : ayoyooo..kadewaleyyy,kadewaleyyy... padayappa!!!! suran gandhi,surannn gandhiii (sambil pusing tangan kat tinge)
wakakakkakaakaka hamponkan isterimu encik suami....hamponnnn!!!

saye sambut ma! kite kan 1malaysia....





***oh bilekah mase peribahase 'ade lori ade bas,ade hari boleh balas' ittew boleh aku gunekan.... sob3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan