Jumaat, 9 September 2011

aidilfitri day 6 ; moh beraya ke wad kecemasan..

*** entry dah ditulis lame.baru sekarang reti nak publish...
________________________________________________________

Sedih ok sedih
rase macam nak sesak naHpas mase aku menaip nih

candid2..

sumenye suwit2 belake...wallahhhh



aku baju putih,ngape ko pose ala2 retis tu noks..
meriah kans raye aku..wiiiiii

sambutan ari raya aku tahun ni tersangatla meriah ok.meriah.
buttt
yg tak best lak bile jadik cengginih pade raye ke 6


mcm sembap jek tangan iteww...
masuk air..memang ngantok ke or memang
suasana yg sesuai utk merehatkan diri..zzzzz



siap gi beraya ke wad kecemasan kelassss ko jah
agak2 bape duit raye dapat kat sane
tak pun ko bawak balik organ2 dalaman je kot tehehe
ok sudah merepek meraban jauhhhh
sile kembali ke pangkal jalan....


sebenarnye aku sakit so anta kecemasan
sakit kat dada yg ala2 jantung bedegup laju macam nak pecah tu
bukan sebab aku banyak  makan rendang,lemang,dodol or ape2 yg memudaratkan
lagipun memang raye ni aku tak makan ape2 sgt 
tghari tu pun aku dah melepek demam 
tak beraya ke mane2 pun ok


but doc ckp aku stress,tension
kurang tenaga
kurang rehat
banyak berfikir dan
opkos kurang air dalam badan


dan disebabkan ini semualah
jantung aku bedegup kuat and laju ok
so terus masuk emergency
kat situ lah doc dan misi cek macam2 kat aku
cek tekanan darah ok and terus cek jantung
nak tesedak rasenye mase cek jantung tuh sape yg penah rase mesti tau kan
dah nyaris2 aku nak sign surat tak benarkan but aku bagilah jugak die buat
tak pasal2 rase macam maruah tegadai je ok wakakakaka
(banyak la tegadai ko kans,ape ko ingat body ko macam Jlo wakaka)
nasiblah misi pompuan yg wat semua iteww dan tutup tirai
walaupun aku dah malu sesangat wuiiii 
dan time tu jugak rase macam jantung aku terus nak jatuh heh
(muke mallewww2 sambil kutip jantung sendrik..gilo)


alhamdulilah..
nasib baiklah doc cakap jantung aku normal
so aku pun dimasukkan air sebotol jek
last kene cucuk mase bersalin haris 3 years ago
so agak kecut disitu
tetibe aku emo menetes ok air mate aku ok
sikit je lah bukan yg meraung bagai hehe
ye lah tengok anak dan babahnye setia disisi aku
walaupun babahnye sibuk menganjing aku sakit wo cucukk sakittt
gile ngokkkkk
pastu boleh aku tanye kat misi


aku : misi,masuk air kene cucuk kat tangan tak? (otak dah tak bape nak jalan dah mase nih,padahal dah tau,abis nak cucuk ikut bontot?)

misi : yelah kak,akak genggam tangan ye,bismillah...

aku : (mak ai punyela tarik napas and steady bagai sampai tak terase sakit hokey,seriyessss)

misi : dah siap dah kak,akak boleh rehat ye..nak tido pun boleh..

aku : baheklah misi..teng kiyusss mihsiii



dan dalam kul 1 pm tu aku dah boleh balik
mujurlah tak masuk wad 
hanye baring dikatil wad kecemasan...


sekarang aku dah malas nak penat2
dah malas nak pikir2
dah malas nak ambik tau
cume nak cakap thanks pade yg memahami (wah ape ko ingat ko retisss ke pompuans)  
dan pade yg terus tak memahami dan terus membuatkan aku sedih now
moga2 Allah akan balas jugak satu ari nanti..amin.


Sebelum aku balik doc ade bagi nasihat skit
katenye banyakkan minum air masak
banyakkan rehat
jangan terlalu tension bile ade masalah
dan kalau ade mase pergilah bercuti
baheklah doktor wakakkaka
kalau bab2 becuti cepat je baheklah yekk
saya akan pergi bercuti setat sekarang dokter
saya akan mula bercuti di dalam malaysia
bawak ke cuti sekolah bulan 12 walaupunnnn musim banjir
dan seterusnye sambut new year kat eropah kalau mampu
dan last sekali akan sambut chinese new year di bandung kalau ade bajettt..
wah ingat ko retis gitewww nak holiday bagai tak beragakkk 


agak2 cukup rehat  dah kan ini percutiansss 
so pada yg memahami sile sapot miahahaha


p/s: babah ilyasharis cakap aku kene sakit orang kaya.bile tension or stress je mcm ala2 kene serangan jantung gitew. katenye dah mcm cite aziz singah yg pengsan banyak kali sebab stress sangat memikirkan pasal PJ Holdings punye saham kah kah kah tak suke hokeyyyyy. eh iteww cite ape yek  gerak khas ke si capek  ke or roda roda kuala lumpur.entah main belasahhhhhh...eh ke roda roda kotaraya hahaha
p/s/s: sile abaikan merepek meraban aku ni sebab mase wat ini entry otak aku tak bape nak center.tengah weng weng wenggggg  lagi penangan kuar spital walaupun degupan  jantungku dah sedikit stabil giteww..doakan aku eh..babai daaaaaaa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan