Khamis, 15 September 2011

77 kilogram okeh...

Semalam aku gi kedai emas
ingat nak trade in cincin aku yang dah ala2 cincin makcik umo 43 nih
tapi tetibe sampai sane siap timbang segale bagai
aku jadik sayang la plak..
yelah kan,dah dekat 3 tahun aku pakai
rase macam tak sanggup nak break off dengannye..
wah tetibe break off  kans
so tak jadilah cincin aku berpisah dengan aku..
maseh ade jodoh lagik kate orang.


sebelum balik tetibe tepikir nak rembat subang lah...
yelah kan mementang tempat letak subang tersorok
bile kuar orang tak nampak tu yang aku pakai subang  7 hengget jer
alah! subang yang gune tuk pistol tembak tinge tuh
(kejam kan sanggup sukarela tinge ditembak miahahhaha)
gelang tangan ngan cincin tau plak nak yg besar sebab nampak kans dasar!!!
so belikan lah tuk tinge aku nih subang
subang emas hurup N dan kalau tolak2 kalih2 jadik hurup Z pun boleh
konfem encik suami tak marah sebab ala2 name kami
dan subang tu pun tersangatlah ringan 1g sahajoooo
gram ok bukan kilogram wakakkakaka





Suami : beli subang hurup ape
isteri : hurup N ala2 sebelah name saye,sebelah name awak.. romentik gittew!
suami : sekali tengok macam hurup Z jer
Isteri : hurup N la.hurup name kite ber2.kalau tebalikkan jadik hurup Z pun okey ape.name arwah bapak awak Z for Zainun okeh,tak jeles kansss.. miahhahaha
suami : okey2 sukati awakla..tapi apsal tak beli hurup A dan Z.awak kan feminat anuar zeng..selalu  awak nyanyi lagu anuar zeng dengan penuh peraHsaan miahahahhaha
isteri : itu dulu ok.sekarang saye dah tak nyanyi keabadian chenta dah (dulu suke giler nyanyi lagu nih siap wat sore anuar zeng lagih hamponnnnn).sekarang saye dah tukar nyanyi lagu nih ; aaaaaashiteruuuuuuu..walau kita terpisah jauh...ngeh3  (tetap nyanyi dgn penuh perasaan juHgakkk)  
suami : gaHgap ke meHreng awak nih..kahkahhkahhhkahhhhkahhhhh
isteri : ??? (berlalu pergi  membawa hati yg duke nestapa sambil mencarik baHtu belah baHtu bertangkup...)



Ok,sambung balik ke main point tadik.
cite emas ok.emas!
suke bebenar aku ni meraban sampai ke lauttt
bile cite pasal emas nih kan tingat aku kat satu kejadian nih jom kite rollll vitii!!!!



Lokasi : bilik adik kembar aku yg dah roboh.
Pelakon : aku dan kakak no4
suhu : suhu bilik aka suam-suam kuku
mood : meHreng2 blake...

Kakak no4 : aku rituh temankanlah kawan aku.die nak gi kedai emas carik gelang kaki tuk anak die
aku : wah,kire nih kali pertama lah kan ko masuk kedai emas..ko kan tak suke emas2 bagai nih
kakak no4 : ye,pestime aku masuk kedai emas.memule aku tak paham tengok ngape kat barang kemas tu takde harge.rupenye kawan aku cakap kene timbang dule ek
aku : kahkahhkahhhkahhhhkahhhhh yelah..kalau nak beli barang kemas kene timbang dulu ikut gram baru dapat tau harge die
kakak no4 : tulah..aku baru tau lah kirenye nih.eh macam mane ek die kire.kalau aku nak beli 77kg die kali ngan bape ek...
aku : kuangjor la tu ko nak beli emas 77kg. 1g pun dah dekat rm170 (mase tuh punye harge pasaran lah kan.sekarang dah dekat 200 hengget aku dengor) kalau 77kg dah dekat 13 juta tu woiii.ko agak2 la kalau nak gebang pun...
kakak no4 : la yeke..mane aku tau hahahahha
aku : tapi kalau ko nak beli pun ape salahnye..ko kan tak suke pakai emas kan.so ko invest jelah pastuh bagi aku pakai...aku boleh tolong ko dari ko simpan jek dalam tin milo kena bayar zakat tuuuuu  
kakak no4 : pale hotakkk la ko...baik aku bagi mak je pakai dari bagi kat ko..ngeh3
aku : uwaaaaaaaaaaaaa  (berlalu pergi  membawa hati yg duke nestapa dan tetapp jugaks mencarik baHtu belah baHtu bertangkup...)
 

cukup tak 77kg..miahahhaa
thanks gugel  ^___^

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
o-em-giii.tak jadik ok mak nak masuk baHtu belah baHtu betangkup..
tukar plan gi soping mall jelah carik ketenangan eh..

berehhhhhhhh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan