Rabu, 13 April 2011

haris:appoinment pertama dengan doktor

semalam 12 april tersangatla bizi aku
konon le hehehhehehe
bangun pagi2 siapkan anak2 sebab nak g hospital
ade temujanji dengan pakar yg rawat haris 9 pagi
perjalanan ke hospital saje dah 1 jam
selaku gubeso aku bagi ilyas cuti
cuti peristiwa muahahahhahaa~~
suke sangat la ko kan abg iyas
hehehhehe

sampai je hospital ha amik ko
nak kena daftar dulu
aku dapat nombor 200
tengok nombor sekarang baru 130
ni kalau tunggu tuk audition af mau aku balik dah hahahaha
melentok aku tunggu nak daftar saje tu..
babah plak aku suruh bawak ilyasharis gi kantin hospital
bagi diorang kenyang dulu sementara tunggu aku siap


siap je daftar terus masuk klinik pakar pediatrik
sesi amik urine,berat dan tinggi selesai..
tunggu la plak tuk jumpe doktor pakar
puas la haris main taman buai segala bagai kat situ
pastu die merengek lapar aku bg susu dan biskut skit
siap makan terus ala2 lalok nak tido gitu
tepuk2 skit sampai tetido nyenyak mengeroh haris
punyela lame sabo jek aku menunggu nombor giliran aku naik
elok nombor naik aku plak sibuk mengusung handbag aku,beg susu haris
serta mengendong haris yg dah tido tu..
macam nak terkehel tangan hahahhaha

comei je haris tido,dah tak sedar ape dah


geram tgk pipi haris.doktor pun cakap pipi die montel..ni pun kire dah tak
montel sgt dr mggu lepas mase still steroid 7 biji sehari..

so sesi jumpe doktor dlm keadaan haris tido
heheh,macam2 aku tanye doktor pasal nephrotic syndrome nih
ape yg tak boleh dan ape yg boleh tapi dikurangkan
pas doktor bace buku haris yg aku wat
doktor pun macam2 gak tanye aku hahahha
semua result urine yg aku wat kat rumah ok
haris pun ok,ederma (bengkak) pun dah takde langsung
cume doktor cakap haris kene makan terus ubat ni sampai ogos
untuk tentukan haris termasuk dalam golongan mane
1/3 dalam golongan yg sembuh sepenuhnya
1/3 dalam golongan yg on off
1/3 dalam golongan yg sakit teruk dan perlukan pakar buah pinggang utk rawatan
(haris masih dibawah pengawasan doktor pakar kanak2,belum jumpa pakar buah pinggang lagi)


kul 1 tengahari baru selesai semuanye,alhamdulillah
so pasnih lagi 2 bulan baru ade appoinment semule...
semoga haris dalam golongan yg sihat sepenuhnye pasnih
aku akan terus jage pemakanan haris
dan bagi ubat prednisolone ni ikut jadual doktor
dan selalu berdoa haris cepat sembuh
doakan haris cepat sembuh ye semua..thanks..;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan