Isnin, 31 Januari 2011

JALAN JALAN CARI BANDUNG..

Assalamualaikum..

**entry nih dah basi n panjang ok..becinta mak nk siapkan..klu rajin meh ikut mak kite roll viti sesame,hahahhaa
Ini bukan pasal air bandung ye akak abg mokcik pokcik..ini pasal 'my travel sight of bandung,indonesia'..Hahaha tetibe rajin plak mak yekk wat ini entry.Meh mak nk cite pasal pengalaman pertame mak naik kapal terbang..Muahahhahahaaa....gilo je kan..Walaupun mak tau ade yg ckp ala x kisah pun..dh bese naik kapal terbang..ade mak kisah,lantak ko la ko naik dah 100 kali pun..eh,tetibe emo ni pehal,coolllll
Ok,lepas je mak coti2 keliling mlysia november 2010 rituh (nnti mak cite, bestt sgttt taau) tetibe dapat peluang nak ke indonesia,16 DEC 2010..Punyela sonok smpai x tido mlm makkkk.Mak ngaku seumur idop x penah lagik naik kapal terbang.Tu yg mak telebih eksaited tuh..Tapi kalau wat kapal terbang kertas tuk 2 hero mak neh naik muak dah rasenye...hahahaaaa,klu gi pos brg org kat pjbt pos keje mak wat bende alah ni lah smpai naik no giliranku..mane yg ilyas mane yg haris,nak yg besau,nak yg kocik smpai org pandang2 jekk aku..mmg keje aku wat kapal terbang kertas dlm Fejabat Fos wokeeyyyyy,wakakakkaa
So selepas mendapat restu dr mak ayah n somi mak pun zassssss.Pas packing barang2 bawak gitu bagai smpaila ke KLIA..yg geramnye belom lagik naik kapal terbang anak mak yg sulong tuh dah nangis bagai...suruh mak balik sekarang,dah cukup 3 ari katenye.weiii la ko ilyas,baru 1 mlm ko tido rmh nenek kannnnnn..
jom,cekidauttt gamboooo..
ok,lupe nk cite yg kami gi ber5 jek..mak,my sis mala,adik mak anwar ismail@ anak ikan mak hayam sbb kat sane die asyeekkk mengepawwwww mak jekkk,diikuti ngan anak sedare mak farah n last kwn sis mala..k.madura,terbaeeqqqqq sbb sume 1 kepale..hahhahahaa

mase neh baru smpai KLIA baru nk g tapi anak mak yg sulung
dah telepon bagai suruh balik..hahaha, mak x kire..mak
nak gi jugakkkkkk wakakakaaaaaa

mase neh ngah tggu time boarding kul 11:30 skali ngan tggu kwn sis mala yg
ikut skali,kami smpai awal dlm kul 10 wlupun flight kul 12 pm..heheheheeee

Flight kami delay 12:30 baru blh naek,so kami lepak2 kat tmpat mnggu dulu..mak mase neh udah seremmmm sejuk tp wat2 mentennn jek.mcm2 yg bermain dipikiran n dlm mase yg same x sabo sbb mase inilah yg ditunggu2 kan..hahhaaa,gilo apo koooooo... yg Fenting asyik gelak2 jek ngan lawak2 depe sume neh yg mcm hamFesssssss..zassssss kul 12:30 pm kami dah berade dlm flight..nahhhhh,amik ko mase naekkk tu nak gugur jantung makkkkkkk,nak gelak pun ade sbb mak tgk adik nuar n sis mala pun same tahan napas n jantung u...wakakkakaa,mak lagi la...x pyh ckp le udah pucat lesi guane...
pastuh elok je dapat makan nasi biryani + ayam masak kari + air orange jus kat atas tuh terus takot mak tu ilang..plus ngan lapo skali kan sbb dah kul 12:30 ape lagik melahap la mak..b4 gi tu mak x sarap sbb mase x cukup..n skali ngan x selere memikiorkan nk naek kapal terbang..hahhahaa,ngengaderrrr btolll kan..;)
gambo ni opkos la adik nuar yg amik sbb mak x bani dowhhh tgk bawah.
ko mmg potogeraper terbaeqqq la dik oiiii.hahahhahahaa, indah
kan..hahahhahahahahahha

ni tande2 dh nk sampai..haha..horeyyyyyyy
x sabau mak nk jejak tanah..wakakkakaka

okkk,udah sampai airport bandung...elok turun tangga flight jek azan
asar berkumandang,syahdu rasenye n bersyukur perjalanan slmat...
mase nih kul 3pm waktu indon,beza sejam jek ngan waktu malaysia.

Sampai je airport BANDARA HUSEIN SASTRANEGARA BANDUNG,ade yg menunggu kami.. pemandu pelancong lah kan..airport die kecik je,kuar2 terus jmpe ramai pokcik2 kat tepi2 pintu airport,teksi pak..teksi bukkkk..udah adaaa jwb mak dgn senyumannnnn,mak nih dh pektis2 ckp indon nih b4 dtg..hahahhahaa (padahal tgk sinetron2 kat tibiii,heheee)
kami terus dibawa naik van pemandu pelancong nih..selesa van nye,sesuai sgt la untuk 7,8 org.katenye mau dibawa terus ke hotel tapi kami nk g beli simkad indon dulu..murah skit mau telepon ke malaysia,gune rooming mau Fensannn aku sbb mahal gilaksssss..pas beli simkad heppy2 kot namenye aku terus isi reload 50 ribu..fuhhhhh byk gilossss kan,50 ribu rupiah= dlm rm17..hadoooo kan mak..ye,mak hadooo.hahahhahahaha.pastuh kami trus check in hotel nehh
ni lah hotel kami duduk..3 bintang jekkkkkkkk
mak tak mampu yg 5 bintang nokkkk
pas rehat2 itu ini kami terus turun bawah pemandu pelancong dh tggu nak g jenjalan.. jalan2 kat situ makkk oiiii sosak napeh mak.punyelah penuh ngan kenderaan..dlm kul 5pm tuh dah nak golapppp,kami pun soping moping dr satu kedai ke 1 kedai..tibe2 tejumpe stesen minyak petronas..banggo den nengok,hahahhahahahaha
org yg provokasi suruh beli barang2 die jual lagi la...smpai udah penat mak ckp tak nakkkk, takkk nakkkk dikejonye kite,ishhhh ni nk main kejo2 ke hapeeee wehhhhhh....ape lagi kami terus belahhhhhh,jom gi makan nasi padang jommmmmmm,kat restoren ni la kami mkn..best gak n mknan2 die memenuhi gakla citerase kami.yg lawak tu order tea ais x masukkkkkk (dah mcm soya aku rase),next sirapp ais pun x masukkkkk(mcm ade rase ribena2 gituwwwww)..last2 minum air masak jekkk kooooo hahaa..
adik nuar selokk begambo depan papan tande restoren.

sedappp tau nasi padang nih..skill die bwk pinggan2 lauk ni
pun fuiiyoooooo..ok,jom kedharhahhhhhhhh

pas makan nasi padang nih kami balik hotel..pas smyang sume kami tido sbb nk prepare tuk jalan2 soping gilossss esok arinyeeeee..kate nk soping x hengatttt kan..esok janji kuar kul 8:30 pagi sbb kedai or soping mall sume bukak setat kul 9 pagi...

esok paginye aku bangun awal..subuh kat sini kul 4 pagi n boleh tido lg pastuh sbb kul 8 pagi kan baru nk besiap siappppp.dlm kul 7 pas aku siap2 aku kol mak aku tanye pasal anak2...  ilyas jekk yg asyik mencarik aku,haris x igt punggg kat mamanye nihhhh.mak ckp kat mlysia kul 8 n mak pesan klu dah kat indon tuh jgn le igt anak2 sgt..huhu..ok mak.kul 8:30 kami gi bekpes kat bwh hotel..ok la bekpes die.mcm hotel2 yg biase kat mlysia punye bekpes gakkkk..

nih bekpes aku,mkn kene byk sbb kmpul stamina.kate nk soping
smpai tutupppp mall tuh...ye buk,sile mkn buk..hahahahaa

pas siap bekpes pemandu kami ni dah tggu n terus ke tmpat yg dituju...ke pasar baru utk membeli belah..b4 tuh teman sis mala dlu mau jumpe kwnnye utk order kain n diskus pasal projek tudung terbarunye.mase nih nk dekat kul 12pm,perut pun udah lapau benau..kene cepat2 g makan neh,pastu kene rushing gak soping sbb pasar baru tutup dlm kul 5pm, stgh jam pastuh udah golappppp,abis jek diskus dlm kul1 kami naik tingkat 5 or 6 tuk mkn.. mak mintak limau ais die baginye sprite..air kelape dibaginye air kelape buh susu..sabo jelaaaaaa..
fuhhhhh,ikan die dtg siap berasap2 gituwwwwwwww

pasar tepi jalan..otw nak ke pasar baru...

best kan meniage sempoi2 gini...
tggu sis mala diskus pasal tudung..lapau mase ni + x sabau nak
soping moping...tggu je lah wehhhhhhhhhhhhhhh

ngah sibuk mengipas ikan nih..asap die kemainnnn lagik yekkkk

kusyukkk minum air kelapee susu..

wokeyyy,pas siap makan kami soping gilossssss..gambo memang takde sbb mak pun gile soping x hengatttt ko.amik gambo pun mak udah lupe,igt sopinggggg jekkk hahahaaaa.ntah pape aku beli n tetibe jeng3 aku rase mcm nk lelah,demam,Fening,nnak muntah n semua la ade...nasib baik mcm dh complete aku beli ole2 tuk semua..ok,ok,rilekkkkkkkk jgn demam dulu k sbb mlm ni kwn sis mala nak belanje mkn tmpat yg bestt n mahal tu..thanks ye kak lilih n k.ria..kamu ber2 baikkk bangattttt,bisa kita ketemu lagi ya....dlm kul 5 kami balik hotel dgn ole2 yg penuh bangatttttt,siap2 ape semua dlm kul 8 mlm kite kuar gi dinner....
bestttttt bangatttttt makan disini ya bukkkkkk..
kami dinner kat restoren ni lah...
makanan die pun superbbbbb
waduh2,sempat jugak mas berpoto di sini ya....

sedap bangat ikan patin masak goreng besambal..

ok,ini 2 org sudah sebat semua mknan..hahahhahhaa

pas dh siap mkn kat D'COST nih kami jenjalan jap kat kwsan mall yg sgt cantikk ni.. sebelum bepisah sempat gak jalan2 kat BRAGA CITY WALK..esok dah nk balik flight kul 2pm..mak pun dah ala2 goyang dah..telan panadol n sedut inhaller x taww bape kali dah..mase nih igt nak balik tido je supaye esok bangun pagi ok tuk berangkat ke malaysia...wahhhh gituuuuu

Lawatan ke bandung berakhir..esoknye 18 dec pas siap sarap n check out hotel kami terus ke pasar baru utk last soping moping mane yg sempat n terus ke airport bandung tuk balik malaysia.pagi  nih mak sarap pun x selera..dah lembik demam mase nih,muntah bagai pun dah.alih2 sampai pasar baru elok je mak segar bugar smule wakakakkakaa,dapat soping ilang demam.elor5k naik van nk ke airport bandung mak lembikkk smule,gilo apoooooo.ok,pas naik flight mak dah ok smuleeee,ape ke domam ni asyik on offff jekk.nak bg on balik moh soping buntang mate mak hahhahahhah.. rindu bangattt seh same malaysia.....jom balikkkkkkk malaysia

jalan2 di sini b4 balik tuk krohhhhh,esok nak balik mlysia dahhhhh

ngape ini poto semua nmpk kurus wehhhhhh

sape yg ober tuh....ngengader kannnn

tgh mengepawwww la budak nih...hahahhahahaa

ala2 sweet gitu...

hammboiiiii,ober ko mak hayam ye....bespekkk bagai..haha

tgh2 tu kak madura..very the sporting gile..kite naik flight merpati
ke kak..eh,bende tu aku x nak pikir ye..ko pikir sndrik ye..hahahah

x abis2 lagik ko ye nokkkkk
ko pun ober bespekk bagai ye dikk oi
ni bile nak hinsapp nehhh...hahahahaa
ni lagik oberrr x hengat,sile hinsappppp

sweet je kan..jaga kat sini yek dik..hahahaaaa
nih pasar baru..soping x hengatt yekkk
ni ricky pemandu pelancong kami..

jom bulikan....hahahhaaaaa

*Huhu,sebenonye mase malam 1st smpai bandung 3,4 kali hp blacberryku ilang tapi dpt dijumpai sampai cuak gile muke gueeee..ye la kan riban2 tuuuuu.adik nuar dh siap sound aku hang ni cuai sgt sbb rindu kat anak2 hg ni..aku jawab mane ade..mak kan superwomen hahahahaa..tp sebenonye sape x ingat anak kan,dr ayahku  dtg amik ilyasharis mase mak nk ke kl tu pun gue dah syahdu beb..hahahhahaha,sampai mak ade janjila kat diri sendiri klu mak selamat g dan selamat balik n dpt jmpe ilyasharis mak akan wat sesuatu..haha,rahsie dowhhhhhh.. biar mak sorang jek yg tau ape nazar tu n mak dh selamat pun selesaikannye...weeeeeeee.ape pun love u lah ilyasharis..n love lah team2 ke bandung itu ari..lain kali jgn lupe ajak mak lagi wokeyyyy,kali ni mak nak hangkut ilyasharis skalikkkk...hahaa